Αποστολέας Θέμα: θερμοστάτη στο CBSF μου...  (Αναγνώστηκε 2772 φορές)

Αποσυνδεδεμένος paris13

  • Ενεργό μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 72
    • Προφίλ
θερμοστάτη στο CBSF μου...
« στις: Φεβρουάριος 12, 2008, 02:01:10 πμ »
Σήμερα έβαλα στο CB μου θερμοστάτη αφού από όταν το πήρα δεν είχε. Πολλοί τους βγάζουν ειδικά το καλοκαίρι αλλά τώρα με τέτοια κρύα δεν λέει να περιμένεις το πρωί να ζεσταθεί μια ώρα και τελικά να πηγαίνεις με 5 γιατί πάλι δεν ήταν όσο ζεστό έπρεπε. Φοβόμουν ότι κρύο αν το ανοίξω θα του κάνω ζημιά. Εντάξει λίγο τραβηγμένο αλλά με τέτοιο ψοφώκρυο δεν ζεσταίνονταν με τίποτα.
Τώρα με τον θερμοστάτη και το λίγο που το κυκλοφόρησα πάλι ψιλοαργεί να ζεσταθεί στην αρχή αλλά όχι όπως πριν και όταν το κάνει συνεχίζει μέχρι να φτάσει σε κανονική θερμοκρασία. Βέβαια το βεντιλατέρ δεν έχει μπει ακόμα σε λειτουργία αλλά με τέτοιο κρύο ίσως είναι φυσικό. Τώρα όταν φτιάξει ο καιρός θα δω αν θα τον βγάλω πάλι ή θα τον αφήσω επάνω.  :scratchchin:

Και να μην σας πολύ ζαλίζω να σας πω και το τελευταίο που έχει ας πούμε πλάκα.  :absad:
Τελικά δεν ξέρω αν ο λόγος που έβαλα τον θερμοστάτη ήταν αυτός που περιγράφω επάνω ή αυτό που μου συνέβη σήμερα.
Κάθε πρωί βγάζω την μηχανή από την είσοδο της πολυκατοικίας αρκετά πριν φύγω για δουλειά να την ζεστάνω αφού δεν έχει θερμοστάτη και θέλει αρκετή ώρα ειδικά με αυτά τα κρύα. Η φοβία μου ήταν μην πέσει η μηχανή μιας και κατηφόρα στο δίπλα αυτοκίνητο που είναι πάντα στο ίδιο (δίπλα μου) σημείο παρκαρισμένο. Ο ιδιοκτήτης και ένοικος της ίδιας πολυκατοικίας έχει τρέλα με το αυτοκίνητό του που είναι ένα τελευταίο μοντέλο μερσεντές κάμπριο που το πλένει και το γυαλίζει κάθε μέρα ασχέτου καιρού… Ε.! Λοιπόν σήμερα το κακό έγινε και κάποια στιγμή βλέπω την μηχανή πεσμένη πάνω στο μερσεντές. Τρελάθηκα… κοιτάω και βλέπω ότι η μανέτα του φρένου έχει βουλιάξει το καπό και μάλιστα πάνω σε νεύρο, και παρ’ ότι σκεπασμένο το αυτοκίνητο το χρώμα έχει φύγει και η κουκούλα έχει σχιστεί.
Μπορείτε να καταλάβετε τη έπαθα?  Έτσι μια από τις δουλειές μου σήμερα ήταν να βάλω και τον θερμοστάτη ώστε να μην χρειάζεται να κάθομαι και να περιμένω τόση ώρα να ζεσταθεί η μηχανή… Τη να πω, μήνες το σκεφτόμουν και να που έγινε το κακό.
Υ.Γ  Εντάξει τα βρήκα με τον άνθρωπο που αντί να τρελαθεί όπως νόμιζα το αντιμετώπισε πολύ ρεαλιστικά και ήρεμα και τελικά εγώ τράβηξα το μεγαλύτερο άγχος.  :'(    :goodboy:
Υ.Γ2  Αλήθεια εσείς όλοι έχετε θερμοστάτη στο CB ή υπάρχει και κάποιος που τον έχει βγάλει.? Και ακόμα με θερμοστάτη και τέτοιο καιρό το βεντιλατέρ αν πέσω σε κίνηση είναι λογικό να δουλέψει ή όχι ακόμα.?

Ευχαριστώ και σόρρυ για τα πολλά λόγια αλλά μου βγήκε το άγχος της ημέρας μετά από αυτή την περιπέτεια φαίνεται.!  :-\

Αποσυνδεδεμένος Atanassio

  • Elite
  • *
  • Μηνύματα: 1532
  • Ο Μανώλης είναι ακόμα εδώ....
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 12, 2008, 08:21:01 πμ »
Στο sf μου ο θερμοστάτης λειτουργεί κανονικά από γεννησιμιού του.  Το βερντιλατέρ όμως, ειδικά τώρα τον χειμώνα μπαίνει δύσκολα σε λειτουργία.  Επειδή και σε μένα έκανε εντύπωση η αργοπορία το παρακολούθησα και παρατείρησα πως ο μόνος σίγουρος τρόπος να πάρει μπρός είναι να έχω κάνει μερικά νορμαλ χλμ, να έχει φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας, να έχουν κυκλοφορήσει αρκετά τα νερά στο κύκλωμα και μετά να πέσω σε βαρύ μποτιλιάρισμα!!!

Αποσυνδεδεμένος Enigma

  • Gold
  • *
  • Μηνύματα: 3036
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 12, 2008, 02:44:36 μμ »
Το βεντιλατερ θα αναψει ΜΟΝΟ αν χρειαστει δηλαδη αν φτασει η μηχανη σε μια θερμοκρασια που πρεπει να πεσει ....Αρα δεν εχει νοημα να περιμενεις ποτε θα αναψει το βεντινατερ κυριος με τετοιο κρυο που αν πχ η μηχανη δουλευει στους 90 βαδμους με το ζορι ανεβαζεις 80 .... και σκεψου οτι το βεντινατερ θα αναβε περιπου στους 95 ...για να κατεβασει στους 90 ....
Ο θερμοστατης πως δουλευει ....
Ειναι μια βαλβιδα οπου μεχρι καποιους βαθμους αφηνει να περναει ΜΟΝΟ ΛΙΓΟ νερο ...μυωνει την ροη ...Μετα απο καπιους βαθμους ανοιγει εντελως (συνηθος στους 75 με 80) και περναει ελευθερα το νερακι ....Προσαρμοζει δηλαδη την ροη του νερου κατα τετοιο τροπο ωστε να βρησκετε η θερμοκρασια του μοτερ σε ενα (σχετικα) σταθερο επιπεδο.....
Τωρα στην περιπτωση που εχει βγαλει τον θερμοστατη το νερο απο την αρχη <<τρεχει>> ελευθερα χρισημοποιοντας ετσι την μεγυστη ψυκτικη οικανοτητα του ....Τωρα σε ρελαντι σταματημενο ΔΕΝ θα δεις μεγαλη διαφορα μιας και στο ψυγειο ΔΕΝ υπαρχει ροη αερα ωστε να υπαρξει μεγαλη αποβολη θερμοτητας .... Τα πραγμτα αλλαζουν ομως (κυριος τον χειμωνα) οταν την ξεκινησεις πραγμα που συμαινει οτι ακομα και απο κρυα μηχανη το ψυγειο κανει την μεγυστη δηνατη αποβολη θερμοτητας... Το αποτελεσμα ειναι να μην ζεστενεται ευκολα και σε καποιες περιπτωσεις να κανεις και πολλα χλμ και να ειναι ακομα κρυα... Φυσικα λεμε για θερμοκρασια ΝΕΡΟΥ και οχι πχ λαδιου ...Δηλαδη μετα απο κανα μισαωρο ...ασχετος με την θερμοκρασια του νερου το μοτερ δουλευει κανονικα ...Φυσικα αν ΔΕΝ ερθει το μοτερ στην κανονικη θερμοκρασια λειτουργιας του τα καυσαερια (και γενικα τα μηγματα) ειναι μπερδεμενα (μιας και εχουν φτιαχτει να δουλευουν σε αλλη θερμοτητα) και ετσι ....κατι δεν παει καλα ..Εμεις δεν το βλεπουμε ΑΛΛΑ αν ειχαμε καταλυτη (που ο τελευταιος δεν του αρεσουν τετεια πραγματα)θα το βλεπαμε απο την συχνωτητα ....αλλαγης του...

Τες πα εκει που θελω να καταληξω ειναι οτι αν ΔΕΝ εχουμε καποιο προβλημα στο ψυγειο μας ΔΕΝ ξερω γιατι να βγαλει καποιος τον θερμοστατη (μιας και το κανει για να ενυσχιση την θερμαντικη του αποβολη)
Θερμοστατη θα βρεις να βαλεις και καλα θα κανεις να τον βαλεις αλλα μηπως πρεπει να ψαξεις γιατι ο πρωιν της καλης σου τον εβγαλε? Μαλλον θα θες κανα καθαρισμα ..... να καλοκαιριασει και το φτιαχνουμε μαζι (το εχω κανει .... μερικες φορες  ;D >:()
Παντως ως μηχανη το cb εχει αρκετα δυνατο ψυγειο και ΚΑΝΟΝΙΚΑ λιγες φωρες θα πρεπει να ακουσεις το βεντινατερ να περνει μπρος !!!! Θα επανελθω με παραπανω διευκρινησεις (αν ζυτηθει  ;D ;))

Αποσυνδεδεμένος paris13

  • Ενεργό μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 72
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 13, 2008, 01:55:06 πμ »
Να διευκρινίσω κάτι όσον αφορά τον θερμοστάτη μου.  :popcorn:  Εκτός του ότι πράγματι πολλοί τον αφαιρούν την άνοιξη ή για την ακρίβεια τον κόβουν ώστε το κάτω τμήμα "αυτό δίχως το ελατήριο" το αφήνουν μέσα για να κλείσει σωστά, κάτι που διαφορετικά θα πρέπει εκτός από το λαστιχάκι της στεγανοποίησης να το πασαλείψουν στην κόλλα για να μην έχουν διαρροές, και εγώ αναρωτήθηκα γιατί ο προηγούμενος ιδιοκτήτης να τον αφαιρέσει. Τελικά για χάριν συντομίας δεν ανέφερα ότι δεν τον είχε αφαιρέσει αλλά τον είχε "αφήσει ή βάλει" κολλημένο ανοιχτό. Αυτό ήταν εν γνώση του και εν γνώση του μηχανικού μου που από εκεί και την είχα αγοράσει. Εκτός από αυτό στην μηχανή έχει αλλαχτεί πρόσφατα το ψυγείο και έχει γίνει προληπτικό καθάρισμα σε όλο το κύκλωμα ψήξεις. Αποτέλεσμα αυτού είναι να βλέπω πράσινο γάργαρο πεντακάθαρο παραφλού και πάντα γεμάτο. Τον δε ανοικτό θερμοστάτη που αντικατέστησα με νέο που δουλεύει σωστά, τον έχω κρατήσει και σκέφτομαι να τον ξαναβάλω την Άνοιξη. Δεν είναι τόσο κακή ιδέα να μένει το κύκλωμα ψήξεις μόνιμα ανοιχτό το καλοκαίρι στην χώρα μας που οι θερμοκρασίες είναι αρκετά ψηλότερες από αλλού ή τέλος πάντων για τους πολύ ζεστούς μήνες του καλοκαιριού.
Ο θερμοστάτης της μαμάς που έβγαλα και αυτός που αντικατέστησα γράφει επάνω 86c και όταν ανοίξει το υγρό που έρχεται από το ψυγείο μιας και βρίσκεται χαμηλότερα από τους 86 βαθμούς θα κάνει τον θερμοστάτη να κλείσει (ο ρόλος του υδράργυρου) μέχρι η θερμοκρασία του υγρού στο μπλοκ να φτάσει και να ξεπεράσει τους 86 βαθμούς. Με αυτό θέλω να πω πως ο θερμοστάτης και λόγο του υδράργυρου και τρόπου λειτουργίας του αυτό που κάνει είναι να ανοιγοκλείνει τουλάχιστον τον χειμώνα ώστε η μηχανή (το μπλοκ) να έχει την επιθυμητή θερμοκρασία για την σωστή λειτουργία του. Τώρα το καλοκαίρι τα πράγματα είναι λίγο ποιο περίπλοκα μιας και τα υγρά δεν ψύχονται αρκετά ιδιαίτερα όσο περνά η ώρα που η μηχανή λειτουργεί και πολύ περισσότερο μέσα στην πόλη. Τότε δεν κλείνει εντελώς αφήνοντας τα υγρά να κάνουν κύκλωμα μιας και είναι πάντα περισσότερο από τους 86 βαθμούς (86 π.χ. στην δική μου περίπτωση. Ή στα CBSF γενικά). Έτσι πολλοί ειδικά της παλιάς σχολής τον έκοβαν ή έβαζαν έναν χαλασμένο που έχει μείνει μόνιμα ανοιχτός. Τα υγρά κάνουν συνεχώς κύκλωμα, κινούνται ποιο ελεύθερα και η μηχανή δεν ανεβάζει μεγάλες θερμοκρασίες.
Τέλος βέβαια να αναφέρω ότι τα CBSF έχουν πολύ καλή μελέτη και εφαρμογή στον τρόπο που γίνεται το κύκλωμα ψύξεις. Αυτό έχει αποτέλεσμα πως μετά από τόσα χρόνια αυτές οι μηχανές λειτουργούν ακόμα υπέροχα.
Χαιρετώ.  :wave:

Αποσυνδεδεμένος egm

  • Elite
  • *
  • Μηνύματα: 1452
  • somewhere.....a road is waiting....
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 13, 2008, 02:06:00 πμ »
Εγώ θα συμφωνήσω με τον enigma. Ειναι περιττο να μπαινεις σε τετοια διαδικασία "βάλε χειμωνα βγάλε καλοκαιρι". Δεν υπάρχει λόγος. Καταρχήν επειδή ΑΚριβως ασχέτως θερμοκρασίας περιβάλλοντος ο κινητήρας σου είναι σχεδιασμένος ωστε να δουλευει σε κάποιο συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίας και διότι αν δουλεύει παγωμένο στα τοιχωματα ψύξης και μέσα στον θάλαμο σκάνε οι βενζίνες αυτή η τεράστια διαφορά θα σου κάνει ραγισματακια. Μικρά μικροσκοπικά αλλά που θα μικρύνουν με την πάροδο του χρόνου τη διάρκεια ζωής του χιτωνίου σου...
Τα πάντα γίνονται. Αρκεί να βρείς τον τρόπο......

Αποσυνδεδεμένος egm

  • Elite
  • *
  • Μηνύματα: 1452
  • somewhere.....a road is waiting....
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 13, 2008, 02:08:10 πμ »
και μην σε καιει που δεν δουλευει το βεντιλατερ. Εφόσον έχεις σωστη ροη ψυκτικού, να εισαι βέβαιος οτι αν χρειαστεί, θα δουλέψει.
Τα πάντα γίνονται. Αρκεί να βρείς τον τρόπο......

Αποσυνδεδεμένος Enigma

  • Gold
  • *
  • Μηνύματα: 3036
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουάριος 13, 2008, 06:07:12 μμ »
Με καλυψε ο egm  :hug:

Αποσυνδεδεμένος paris13

  • Ενεργό μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 72
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουάριος 14, 2008, 01:19:28 πμ »
Ok..!  :scratchchin: Εγώ δεν είπα ότι ντε και καλά θα το κάνω ούτε κάντε το και εσείς. Εγώ σας είπα τη γίνονταν τα παλαιότερα χρόνια και ότι αυτό το τιπ σε τέτοιου είδους μηχανές το έκαναν πολλοί. Σίγουρα αν ψάχνεις πάντα να έχεις δίκιο τότε πάς με τον νόμο ή λες και υποστηρίζεις ότι λέει ο κατασκευαστής, δεν μπορεί να σου πει κανείς τίποτα, αλλά δεν είναι όλα πάντα μαύρο ή άσπρο. Αν την δω το καλοκαίρι να βάλω τον ανοιχτό θερμοστάτη θα το κάνω και ξέρω πως η μηχανή μου δεν θα πάθει τίποτα αν όχι θα το αφήσω ως έχει. Ιδωμεν...  :popcorn:
Πάντως μέχρι σήμερα το βεντιλατέρ δεν έχει ενεργοποιηθεί αλλά με τέτοιο κρύο μάλλον είναι φυσικό. Η θερμοκρασία όμως δείχνει μια χαρά και επιτέλους μπορώ μετά από λίγο από το πρωινό άναμμα να το ανοίξω και λίγο παραπάνω... επίσης η μηχανή μέσα σε ποιο σωστές θερμοκρασίες πάει πολύ καλύτερα.  :yoohoo:

Υ.Γ  Σε άλλα μοντέλα άλλων κατασκευαστών και με αυτόν τον καιρό μόλις πέσουν σε κίνηση τα βεντιλατέρ δουλεύουν κανονικότατα...  :yelrotflmao:
Υ.Γ2  Ρε το μερσεντές του ανθρώπου... μόνον τρίπα που δεν του άνοιξα...! Από βλακεία μου τώρα θα πληρώνω μεγαλύτερα ασφάλιστρα...  :-\

Αποσυνδεδεμένος Atanassio

  • Elite
  • *
  • Μηνύματα: 1532
  • Ο Μανώλης είναι ακόμα εδώ....
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #8 στις: Φεβρουάριος 14, 2008, 08:16:25 πμ »
Είναι γεγονός οτι το ψυγειο έχει την ιδιότητα να εξισοροπεί τη θερμοκρασια του νερού με αυτήν του περιβάλοντος.  Ακόμα και όταν ο κινητήρας δουλεύει ρελαντί που δεν υπάρχει ροη αέρα να "δέρνει" το ψυγείο, το νερό περνώντας από εκεί, απομακρυνόμενο από την "πηγή θέρμανσης", εκτίθεται στην θερμοκρασία της ατμόσφαιρας η οποία είναι σαφώς χαμηλότερη από αυτήν της υπο οποιεσδήποτε συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα, είτε είναι χειμώνας είτα καλοκαίρι.  Άρα κατά την γνώμη μου η χρήση θερμοστάτη είναι παντός καιρού επιτακτική αν θέλουμε το μοτεράκι μας να ξεκινά την μέρα του πίνοντας καφεδάκι και όχι κάνοντας πουσαπς (κατάλοιπο του στρατου!!!!)

Αποσυνδεδεμένος Atanassio

  • Elite
  • *
  • Μηνύματα: 1532
  • Ο Μανώλης είναι ακόμα εδώ....
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #9 στις: Φεβρουάριος 14, 2008, 10:47:49 πμ »
Με την ευκαιρία....... Μήπως ξέρει κανείς που βρίσκεται ο αισθητήρας του θερμόμετρου στο Big1?

Αποσυνδεδεμένος paris13

  • Ενεργό μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 72
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #10 στις: Φεβρουάριος 14, 2008, 09:07:49 μμ »
Με την ευκαιρία....... Μήπως ξέρει κανείς που βρίσκεται ο αισθητήρας του θερμόμετρου στο Big1?

Επάνω στο κάλυμμα του θερμοστάτη κάτω από το ντεπόζιτο.! Χαιρετώ.

Υ.Γ  Αυτά που είπα τα περί μη θερμοστάτη κ.λ.π. θα τα ενθυμούνται σίγουρα καλύτερα οι άνω των 40 ετών παππούδες σαν εμένα..  :yelrotflmao:
Αλλά τελικά νομίζω πως αυτή η συζήτηση δεν έχει νόημα και εγώ την άνοιξα περισσότερο για να περιγράψω αυτό που έπαθα, δηλαδή που μου έπεσε η μηχανή επάνω σε ένα πανάκριβο αυτοκίνητο. Κάτι τέτοια κωμικοτραγικά δεν συμβαίνουν και κάθε ημέρα.  :tongue2: Είπα λοιπόν να το μοιραστώ μαζί σας να γελάσετε και εσείς με την βλακεία μου..  :yelrotflmao:

Αποσυνδεδεμένος Atanassio

  • Elite
  • *
  • Μηνύματα: 1532
  • Ο Μανώλης είναι ακόμα εδώ....
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #11 στις: Φεβρουάριος 15, 2008, 12:08:48 μμ »
Thanx Paris! 

Αποσυνδεδεμένος Enigma

  • Gold
  • *
  • Μηνύματα: 3036
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουάριος 15, 2008, 12:32:08 μμ »
Καλε ....ΔΕΝ σε αποπερνουμε .... (δεν σου ειπαμε να γινεις ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ κιολας  ;D >:D) Τα θυμομαστε αρκετοι αυτα και φυσικα δεν εχουν αρνητικη επιδραση σε μηχανες σαν την δικια μας ....Στον καταλυτη αλλαζουν τα πραγματα ...κουβεντα να γινεται ...... Τες πα αφου ΔΕΝ ανοιξες τρυπα στο μερσεντες ..... Αντε περαστικα  :beerchug:

Αποσυνδεδεμένος paris13

  • Ενεργό μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 72
    • Προφίλ
Re: θερμοστάτη στο CBSF μου...
« Απάντηση #13 στις: Φεβρουάριος 16, 2008, 01:00:36 πμ »
 :beerchug: