Αποστολέας Θέμα: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF  (Αναγνώστηκε 7609 φορές)

Αποσυνδεδεμένος trip238

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 393
    • Προφίλ
ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« στις: Μάρτιος 08, 2013, 04:49:59 μμ »
Καλησπερα σε ολους! Ειπα μιας και εκανα μονος μου την αλλαγη ρουλεμαν τιμονιου, να βγαλω μερικες φωτογραφιες και να φτιαξω ενα μικρο οδηγο DIY.
Λοιπον, εχουμε και λεμε. Καφεδια και τσιγαρια(για τους καπνιζοντες) επιβαλλονται διοτι η διαδικασια ειναι χρονοβορα και πρεπει να γινει με ορεξη, σχολαστικοτητα και προσοχη.

Πριν ξεκινησω να ενημερωσω οτι εγω αντικατεστησα τα μαμα ρουλεμαν με κωνικα.

Πρωτο και κυριοτερο βημα που δυστυχως εγω παρεληψα ΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ ΤΕΠΟΖΙΤΟ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΡΕΩΣΕΤΕ ΟΤΙ ΞΕΒΙΔΩΣΕΤΕ (ΤΙΜΟΝΙ, ΟΡΓΑΝΑ, ΠΛΕΞΟΥΔΕΣ ΚΤΛ) ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΧΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΩΛΙΕΣ.

Στερεωνουμε τη μηχανη στο διπλο σταντ(οσοι δεν εχετε χρησιμοποιηστε καποιο τριποδο ή καποιο αλλο τροπο) και φροντιζουμε ο μπροστινος τροχος να μην ακουμπαει το εδαφος.




Επειτα ξεβιδωνουμε και βγαζουμε τις δαγκανες απο τις βασεις τους, ξεβιδωνουμε και βγαζουμε την ντιζα του χιλιομετρητη και αφου χαλαρωσουμε τα 4 βιδακια στο κατω μερος των μποτων, ξεβιδωνουμε τον αξονα και βγαζουμε τη ροδα μας.




Πινουμε λιγακι καφε, καντε και ενα τσιγαρο γιατι αρχιζει το παιδεμα.

Αφου ξεβιδωσουμε και βγαλουμε και το φτερο (Με τη ροδα απουσα αν περιστρεψετε λιγακι τις μποτες βγαινει ανετα προς τα κατω χωρις να τραυματιστει), βγαζουμε τα καλαμια ξεβιδωνοντας τις 2 βιδες στην πανω τιμονοπλακα και τις αλλες 2 στην κατω.




Επειτα ξεβιδωνουμε το φαναρι, το μαυρο πλαστικο στο κεντρο των οργανων και τα 3 παξιμαδακια για να βγουν και τα οργανα. Για καλο και για κακο βγαλτε και το λαμακι που ειναι βιδωμενα πανω τα οργανα γιατι δεν ξερω αν θα σας δωσει χωρο η πλεξουδα των οργανων οταν θα πρεπει να βγει η πανω τιμονοπλακα. Και αν εχετε καποιο ψηλο τραπεζι να το τοποθετησετε μπροστα απο τη μηχανη για να στερεωσετε οτι ξεβιδωνετε ωστε να μην κρεμονται και παθουν καμια ζημια τα καλωδια, θα ηταν πολυ εξυπηρετικο.
Ξεμονταρουμε και το τιμονι απο τα καβαλετα και εχουμε φτασει σε ενα τετοιο σημειο.





Οσοι εχετε καρυδακι καστανιας για το μεγαλο παξιμαδι της τιμονοπλακας χρησιμοποιηστετο οσοι παλι δεν εχετε, οπως εγω, βγαλτε το ενα καβαλετο για να εχει χωρο το 'κλειδι' σας.

Αφου βγαλετε την τιμονοπλακα θα δειτε τα παξιμαδια του λαιμου.




Με ενα ισιο κατσαβιδακι απομονωνουμε τις ασφαλειες/λαμακια του πανω παξιμαδιου και χρησιμοποιωντας ή το αντιστοιχο καρυδακι ή στην περιπτωση μου κατσαβιδι και σφυρι και ξεβιδωνουμε. Αφου βγαλουμε το πανω παξιμαδι, βγαζουμε την ασφαλεια και παμε για το κατω.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οταν ξεβιδωνετε το κατω παξιμαδι κρατατε και την κατω τιμονοπλακα αλλιως θα πεσει στο εδαφος και δεν το θελουμε αυτο.
Και επιτελους φτασαμε στα ρουλεμαν. ΤΣΙΓΑΡΟ ΚΑΙ ΚΑΦΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΠΤΕ!!!!
Βγαζουμε την πανω τσιμουχα, τον 'αποστατη' που παταει πανω στο ρουλεμαν και τελος το ρουλεμαν μας. Τη φωλια του ρουλεμαν χρησιμοποιωντας ενα μακρυ κατσαβιδι και ενα σφυρι την βγαζουμε χτυπωντας απο την κατω τρυπα του λαιμου για να βγει προς τα πανω. Και θα εχουμε φτασει εδω.



Τελειωσαμε απο πανω. Παμε τωρα στον σταυρο που βγαλαμε πριν ο οποιος θα ειναι καπως ετσι.



Αφου βγαλουμε το ρουλεμαν απο πανω θα πρεπει χρησιμοποιωντας καποιο ισιο κατσαβιδι, σκαρπελο, καλεμι ή καποιο αλλο εργαλειο  και το σφυρι μας να βγαλουμε τον αποστατη που ειναι σφηνωμενος πανω στον αξονα. Η τσιμουχα δεν σωζεται οποτε μην τη λυπηθειτε.
Αφου τελειωσουμε και απο κει παμε στην κατω τρυπα του λαιμου και με τον ιδιο τροπο που βγαλαμε την πανω φωλια πρεπει να βγαλουμε και την κατω αλλα αυτη τη φορα χτυπωντας απο πανω προς τα κατω. Θα χρειαστειτε καποιο εργαλειο με λιγο λυγισμενη μυτη μπροστα γιατι η κατω φωλια δεν σας δινει το χειλακι που σας εδινε η πανω.
Και εχουμε φτασει καπου εδω.



Πηγαινουμε με τα παλια ρουλεμαν, φωλιες, αποστατες στο μαγαζι με τα ρουλεμαν και ζηταμε ή τα ιδια ή κωνικα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περιπτωση που θελετε να βαλετε τα ιδια, την τσιμουχα που καταστρεψαμε στον σταυρο πρεπει να την προμηθευτειτε απο την αγαπητη μας Honda γιατι δεν υπαρχει αλλου. ΟΜΩΣ σε περιπτωση που βαλετε κωνικα ζητατε να σας δωσουν αυτα με την μονωση οποτε δεν χρησιμοποιειτε τις τσιμουχες. Εδω θελω να επισημανω κατι που δεν γνωριζα. Η πανω τσιμουχα η οποια βγαινει αθικτη δυστυχως με την τοποθετηση κωνικου ρουλεμαν πανω βρισκει πανω στα κυλινδρακια του ρουλεμαν και μαγκωνει με αποτελεσμα να μην δουλευει σωστα το ρουλεμαν και να μην πατανε καλα τα παξιμαδια στο σφιξιμο. Οποτε γνωμη μου: ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΒΑΛΕΤΕ ΚΩΝΙΚΑ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΑ ΚΑΙ ΤΑ 2 ΜΕ ΜΟΝΩΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΤΣΙΜΟΥΧΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΗΣΟΥΝ ΟΛΑ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΤΕ ΘΕΜΑ ΜΕ ΝΕΡΑ ΑΠΟ ΒΡΟΧΕΣ ΚΑΙ ΠΛΥΣΙΜΑΤΑ.

Δυστυχως στην τοποθετηση δεν ειχα φωτογραφικη και ετσι εχω βγαλει μερικες φωτογραφιες με το κινητο.

Συνεχιζουμε.

 Αφου βαλουμε γρασσο στις πατουρες των φωλιων χρησιμοποιουμε τις παλιες φωλιες σαν 'πατημα' και χτυπαμε σιγα σιγα τις καινουργιες φωλιες μεχρι να πατησουν στην πατουρα τους. Θα το καταλαβετε απο τον ηχο οτι εχουν πατησει, απλα φροντιστε να εχουν πατησει τελειως γυρω γυρω.

Οριστε μια φωτογραφια απο την κατω



Τωρα πηγαιντε σε καποιον γνωστο ή καποιο συνεργειο που να εχει υδραυλικη πρεσσα και πειτε του να σας μονταρει το κατω ρουλεμαν πανω στο σταυρο. Αφου παλι εχουμε βαλει γρασσο.




Αφου γρασσαρουμε καλα (μην λυπηθειτε την ποσοτητα) τα ρουλεμαν, τις φωλιες και τον κορμο του σταυρου, ξεκιναμε το μονταρισμα.

Τοποθετουμε το σταυρο απο κατω και περναμε και το πανω ρουλεμαν και βιδωνουμε το πρωτο παξιμαδι. Σφιξτε μεχρι να εξαφανιστουν τα μποσικα απο το σταυρο.
Σε αυτην την περιπτωση εγω προσωπικα περασα τα καλαμια πανω και τα εσφιξα στην κατω τιμονοπλακα ωστε να μπορω να ελεγχω καλυτερα το μποσικο. Το μποσικο το ελεγχουμε πιανοντας τα καλαμια απο χαμηλα απο το μπροστα μερος της μηχανης και κουνωντας τα μπρος πισω.
Αφου εχουμε σφιξει το κατω παξιμαδι, περναμε την ασφαλεια και μετα σφιγγουμε και το κοντρα παξιμαδι απο πανω ασφαλιζοντας το και αυτο μετα το τελος του σφιξιματος.
Συνεχιζουμε τοποθετωντας την τιμονοπλακα, σφιγγοντας το παξιμαδι της τοσο ωστε να περιστρεφεται ανετα το τιμονι. Αφου σφιξουμε και τις βιδες τον καλαμιων στην πανω τιμονοπλακα ξεκιναμε το μονταρισμα τιμονιου, οργανων, φαναριου, φτερου και τροχου.

ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ Ή ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ. ΚΑΘΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΔΕΚΤΗ!! ΑΠΛΑ ΕΓΡΑΨΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΝ ΤΑ 80-100 ΕΥΡΩ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΑ ΕΓΙΝΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ YOUTUBE ΚΑΙ ΟΔΗΓΩΝ ΣΤΟ GOOGLE ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ FORUMS.






Αποσυνδεδεμένος wolfi

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 413
  • Life begins at 45°.
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 08, 2013, 07:29:41 μμ »
Καλησπέρα και μπράβο σου  :beerchug: :beerchug:
Ερώτηση πες μου αν θες τη ρουλεμάν έβαλες και τον κωδικό τους ;D 

Αποσυνδεδεμένος trip238

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 393
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 08, 2013, 07:35:29 μμ »
Να σαι καλα φιλε μου. Λοιπον το κατω ρουλεμαν με τη μονωση που εβαλα ηταν koyo. Το πανω NTN και αυτο japan ειναι. τους κωδικους τους ειχα γραψει σε ενα χαρτακι. Θα το ψαξω απο βδομαδα και αν το βρω θα στους γραψω.

Αποσυνδεδεμένος klab

  • Elite
  • *
  • Μηνύματα: 1706
  • Με λένε Γιώργοοοο και το CB μου τραγουδάαααει.
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 08, 2013, 07:51:13 μμ »
Ωραίος οδηγός, μπράβο για την παρουσίαση.

Αποσυνδεδεμένος trip238

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 393
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 11, 2013, 05:19:10 μμ »
Οριστε και οι κωδικοι των ρουλεμαν που εβαλα. Παραθετω και τον κωδικο που αναγραφεται πανω στη φωλια και τον κωδικο που αναγραφεται πανω στο ρουλεμαν.

Πανω ρουλεμαν:
Μαρκα: NTN
Κωδικος φωλιας: 4Τ320005Χ
Κωδικος ρουλεμαν: 4ΤCR0574

Κατω ρουλεμαν:
Μαρκα: KOYO με μονωση
Κωδικος φωλιας: 32006J
Κωδικος ρουλεμαν: 32006JR

Αποσυνδεδεμένος itom32

  • Administrator
  • Gold
  • *****
  • Μηνύματα: 4525
  • Eyes on the Stars
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 11, 2013, 11:23:23 μμ »
Αγγελε μπράβο για τον οδηγό και την προσπάθεια.  :beerchug:

Αποσυνδεδεμένος souperdooper

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 03, 2013, 10:57:00 μμ »

Τη κατω πατουρα πως την εβγαλες? την πανω την εβγαλα χτθπντας με ενα καλεμι μεσα απο τη σωληνα του τιμνιου αλλα ειχε ενα νυχι για να πιασει το καλεμι. Η κατω εχει μεν χειλος αλλα καλυπτεται απο τη σωληνα επειδη ειναι ποιο φαρδυς.. Ειχες καποιο εργαλειο?
"Cybille" CB 400 SF '93 κοκκινoμαλλα..

Αποσυνδεδεμένος trip238

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 393
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 03, 2013, 11:13:11 μμ »
Οντως η κατω ειναι οπως λες. Βρηκα μια μπρουτζινη βεργα και λυγισα λιγο την ακρη ωστε να παταει λιγακι στην ακρη της κατω φωλιας. Πολυ χτυπημα γυρω γυρω και πολυ υπομονη.

Αποσυνδεδεμένος souperdooper

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 03, 2013, 11:21:25 μμ »
κατι τετοιο σκεφτηκα.. Απλα αναρωτιεμαι πως το κανουν οι μηχανικοι.. Θα πρεπει να εχουν καποιο εργαλειο ετσι?

Σκεφτηκα μηπως υπαρχει κατι που να μπορει να πιασει εκει μεσα για να ψτυπησω απο πανω με το καλεμι.. Τεσπα.. Θα τη βρω την ακρη.. :)
"Cybille" CB 400 SF '93 κοκκινoμαλλα..

Αποσυνδεδεμένος trip238

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 393
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #9 στις: Ιούνιος 03, 2013, 11:32:02 μμ »
Εχουν ναι ενα ειδικο εργαλειο. Κατι τετοιο:

http://fs7.motosport.com/is/image/Motosport/MP-TOOL-033_is?$productdetail264$

Καλη επιτυχια. ;)

Αποσυνδεδεμένος souperdooper

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #10 στις: Ιούνιος 03, 2013, 11:56:13 μμ »
ok.. Πανακριβο. Θα κανω πατεντα.. Δε παιζει να δωσω £180 για μια χρηση..

Κατι αλλο τωρα. Βλεπω εχεις βαψει τη τιμονοπλακα μαυρη ε? Με τι? Ηλεκτροστατικη? Εχει κρατησει?

Οταν ειδα το ποστ πρωτη φορα αποφασισα και εβαψα τις μποτες μαυρες ματ.. :) Αλλα για τη τιμονοπλακα αποφασισα γυαλισμα.. 

Θα δω ποσο θα κρατησει το χρωμα στις μπουκαλες και αμα δω οτι δε τραβαει θα πανε και αυτες για γυαλισμα. Ευτυχως βγαινουν σχετικα ευκολα.
"Cybille" CB 400 SF '93 κοκκινoμαλλα..

Αποσυνδεδεμένος trip238

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 393
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 04, 2013, 01:39:29 πμ »
Την πρωτη φορα που εκανα σερβις στο μπροστινο εβαψα μποτες, τιμονοπλακα, καβαλετα και τα πατακια μαυρο ματ. Τωρα που την ειχα λυσει για τα ρουλεμαν ξανα εβαψα την τιμονοπλακα μαυρο γυαλιστερο. Ναι, με ηλεκτροστατικη. Κοιτα, κραταει αλλα δεν σηκωνει τσαμπουκαδες γιατι γδερνεται για πλακα. Η αληθεια ειναι οτι παρολο που την ετριψα με βουρτσακι και γυαλισε και καθαρισς κιολας, οταν την πηγα για 2η φορα εχει κανει κατι λεκεδες. Αλλα δεν πολυ φαινονται. Η αληθεια ειναι οτι προτιμησα ηλεκτροστατικη γιατι δεν μου κοστισε τιποτα λογω γνωστου αλλιως ή θα τα γυαλιζα και γω ή θα τα εβαφα με σπρευ.

Αποσυνδεδεμένος stam

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #12 στις: Ιούνιος 20, 2013, 12:10:05 πμ »
Trip θυμάσαι μήπως πόσο σου κόστισαν τα ρουλεμάν? Παρεπιπτόντως ωραία μηχανή σαν καινούρια την έχεις.

Αποσυνδεδεμένος trip238

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 393
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #13 στις: Ιούνιος 20, 2013, 12:30:19 πμ »
Καλησπερα φιλε μου. Σε ευχαριστω πολυ, να σαι καλα! Τα ρουλεμαν μου κοστισαν συνολο 40 ευρω.

Αποσυνδεδεμένος stam

  • Δημοφιλές μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Re: ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF
« Απάντηση #14 στις: Ιούνιος 22, 2013, 11:07:34 μμ »
Μάλλον θα τα αλλάξω και εγώ μες το καλοκαίρι γιατί νιώθω το τιμόνι να μου κάνει ένα τακ όταν πατάω το μπροστινό φρένο. Την κάτω τιμονόπλακα την έτριψες πριν την βάψεις? Γιατί φαίνεται πολύ λεία στην φωτογραφία ενώ απο την μάνα της ειναι άγρια αντίθετα με την πάνω που είναι λεία.