Το παρακάτω ποστ απευθύνεται περισσότερο σε άπειρους σε μεγάλες διαδρομές,σε νέους ιδιοκτήτες αλλά και σε έμπειρους μεν αλλά αταξίδευτους δε.Συνήθως όμως οι εμπειρότεροι τα ξέρουμε πάνω κάτω.
Εχεις λοιπον καταστρώσει τα σχέδια εσύ και η ομάδα σου,διαδρομές,χάρτες και ενώ είσαι στην Χ απομονωμένη πλαγιά μένεις.Η πιο συνηθισμένη αβαρία είναι να μείνεις ή απο σχασμένο λάστιχο ή απο κάποια σπασμένη ντιζα.Γκαζιού συνήθως αλλά μπορεί και συμπλέκτη.Τι κάνεις;;
Υπάρχουν κατα την γνώμη μου κάποια στανταρ πριν ξεκινήσει κανείς ταξίδι με μοτοσυκλέτα.
1.Το μοτερ πρέπει να είναι πλήρως φροντισμένο.Λάδια,ψυκτικά,υγρά φρένων όλα όπως πρέπει.
2.Αλυσίδα μετάδοσης,αναρτηση,ελαστικά φροντισμένα πλήρως με τα λάδια τους τις πιέσεις τους.(ειδικά στα ελαστικά θα αναφερθώ και
παρακάτω).
3.Επιδιώκεις πάντα οι διαδρομές σου να έχεις τουλάχιστον μία ακόμη μοτοσυκλέτα.Καποιον φίλο.Αν υπάρχει γρούπ ακόμη καλύτερα.Στο
απρόσμενο θα υπάρχει μια υποστήριξη πάντα.Αυτή είναι άλλωστε και η έννοια του μοτοσυκλετισμού. Αμέριστη υποστήριξη πάντα.
Δεν θέλω να επεκταθώ παραπέρα με τα ευκόλως εννοούμενα.Με χρέπι δεν ξεκινάς για πουθενά.Θα ταλαιπωρήσεις και τον εαυτό σου και την ομάδα σου.
Εννοείται πως όταν κάνουμε ταξίδια το καλύτερο είναι να έχουμε ασφάλεια με οδική βοήθεια,η οποία αργά ή γρήγορα θα εμφανιστεί.Συνήθως αργά αλλά είναι η καλύτερη λύση.
Εστω όμως οτι έχουμε μεν οδική βοήθεια αλλά δεν θέλουμε με τίποτα να χάσουμε την συμμετοχή στο ταξίδι με την ομάδα ή θέλουμε να φτάσουμε στο προορισμό μας σχετικά γρήγορα.Θα επικεντρωθούμε στις δύο παραπάνω συχνότερες αβαρίες στις οποίες κατα 80% νομίζω μπορεί να δοθεί λύση άμεσα αν είμαστε ενήμεροι σχετικά.Προμηθευόμαστε βαρελάκια τα οποία θα είναι ο σφιχτήρας στο τέλος της ντίζας.

Αφού μελετήσουμε το μέγεθος του κεφαλιού της κάθε oem ντίζας που φοράμε

προμηθευόμαστε συρματόσχοινο-ντίζα χωρίς περίβλημα.Η τιμή του πάμφθηνη.
Την ώρα της αβαρίας θα σας σώσει εφόσον έχετε μαζί σετ εργαλέιων(πένσα-κατσαβίδι-σειρά κλειδιών)αυτό που πρέπει να υπάρχει πάντα.
Βγάζετε την σπασμένη ντιζα περνάτε το νέο συρματόσχοινο τοποθετείτε τον σφικτήρα και συνεχίζετε το ταξίδι χωρίς να ταλαιπωρήσετε την ομάδα η οποία πρέπει να έχει ήδη μπαφιάσει απο τον καφέ και τα τσιγάρα περιμένοντας.

Στην άλλη συχνότερη αβαρία την περίπτωση του κλαταρίσματος θα πρέπει να έχουμε πάντα μαζί ένα σετ επισκευής ελαστικών με κορδόνια αυτού του είδους:
https://www.uride.gr/parts/kit-episkevis-elastikon-moto-autokinhtouAν δεν υπάρχουν αμπούλες αζώτου,η καλύτερη περίπτωση είναι να υπάρχει ηλεκτρική τρόμπα για να ρήξει κανείς αέρα μετά την επισκευή ή οποία έτσι και αλλιώς νομίζω χρειάζεται εμπειρία.Η τοποθέτηση δλδ του κορδονιού θέλει προσοχή,ώστε να μην υπάρξει εως το τέλος της διαδρομής ή μεχρι την επίσκεψη σε βουλκανιζατερ ξανά πρόβλημα.
Εδώ μετά απο συζήτηση με τον φίλο Αlex400 σκεφτήκαμε αν υπάρξει ενδιαφέρον απο μέρους της κοινότητας να υπάρξει κάτι σαν επίδειξη;;Σεμινάριο;;Απο κάποιον επαγγελματία του χώρου.Νομίζω πως μια καλή ιδέα θα ήταν ο Ανδρέας Ψυχογιός αν φυσικά υπάρχει χρόνος και διάθεση.Για όσους είμαστε μακριά απο Αθήνα θα μπορούσε να υπάρχει βιντεοσκόπηση του σεμιναρίου.Αν δεν είναι εφικτό δεν πειράζει πάντως είναι μια ιδέα,διότι η εκμάθηση της σωστής τοποθέτησης κορδονιού σε ελαστικό σε περίπτωση αβαρίας στην μέση του πουθενά είναι σημαντικότατη.
Θα ήθελα να ακούσω γνώμες ή επισημάνσεις πάνω στα παραπάνω θέματα.
Υ.Γ:H αλήθεια είναι οτι όταν με έτυχε αβαρία με σπασμένη ντίζα γκαζιού,είχα την καλή τύχη να την πάθω 50 μέτρα απο σταματημένους
μοτοσυκλετιστες της τροχαίας.Hμουν στην παλιά εθνική οδο Θεσσαλονίκης Καβάλας πολύ πριν κατασκευαστεί η Εγνατία οδος.Κάπου
ανάμεσα στην Γερακαρού και την Νεα Απολλωνία.Μιάς και δεν είχα ιδέα τι να κάνω,τα παιδιά (καλή τους ώρα όπου και να είναι)με
σύστησαν να δέσω ένα μπουλόνι ή μια βίδα ή ενα κομμάτι ξυλαρακι περίπου 8cm στο σημείο που έσπασε η ντίζα και με προσοχή να
συνεχίσω χρησιμοποιόντας σαν μοχλό τον δείκτη και τον μέσο του χεριού.Ο αντίχειρας ήταν στο γκρίπ και η ντίζα περνούσε ανάμεσα
στον δείκτη και τον μεσαίο δάκτυλο.Το όλο ποστ είναι μια σύσταση για καλυτερη αντιμετώπιση του προβληματος,τότε ήταν μια πολύ
καλή λύση διότι ήμουν απροετοίμαστος,ανίδεος και χωρίς ντιζες και βαρελάκια.
