Αποστολέας Θέμα: TPS...Πως λειτουργεί τελικά αυτό το πράγμα;;; Και ποια είναι η συμβολή του;  (Αναγνώστηκε 246 φορές)

Αποσυνδεδεμένος sultan

  • Γνωστό μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 43
  • Never underestimate an old guy playing a strat!
    • Προφίλ
Καλησπέρα σύντροχοι. Μετά από ωραία μοτοκουβέντα με θέα τα κάστρα, και αφού συμφωνήσαμε οι παραβρισκόμενοι ότι καβαλάμε μία από τις πιο cool μοτοσυκλέτες του κόσμου, μείναμε με την απορία:

Πως λειτουργεί το TPS των version R και S και όπου αλλού υπάρχει; Οκ, διαβάζει το άνοιγμα της πεταλούδας, προφανώς συνυπολογίζοντας τον όγκο του αέρα. Μετά; τι γίνεται μετά; σε σχέση με την ηλεκτρονική, με την ανάφλεξη, γενικά με ότι μπορεί να σχετίζεται το συγκεκριμένο εξάρτημα. Επίσης, αφού προφανώς το έβαλαν ως βελτίωση στα μέσα των 90'ς, ποιά είναι τα καλά του; Ή οι αδυναμίες του; Ξέρει κανείς να απαντήσει ή θα μας μείνει υπαρξιακό το ερώτημα;

Ευχαριστώ προκαταβολικά για τις απαντήσεις σας!


"Τα πάντα είναι ζήτημα αισθητικών επιλογών..."

Αποσυνδεδεμένος panosp25

  • Global Moderator
  • VIP
  • *****
  • Μηνύματα: 748
    • Προφίλ
Νομίζω πω η HONDA εδώ κάτι λέει.


Τ Από το HONDA fact book:
https://www.honda.co.jp/factbook/motor/CB400/19950300/003.html

Βελτιστοποίηση χρονισμού ανάφλεξης ανάλογα με το άνιγμα του γκαζιού και τις στροφές κινητήρα.
Πλεονεκτήματα:
Καλύτερες επιδόσεις.
Λιγότερη κατανάλωση.
Μειονεκτήματα:
Ένα ακόμα ηλεκτρονικό μπιχλιμπίδι να μας ταλαιπωρεί στη διάγνωση βλαβών.  ;)

Με θέα τα κάστρα ε?

Αποσυνδεδεμένος itom32

  • Administrator
  • Gold
  • *****
  • Μηνύματα: 4747
  • Eyes on the Stars
    • Προφίλ
Αν και απο ηλεκτρικά ηλεκτρονικά είμαι χάλια και το έγγραφο που βρήκα στον παντογνώστη με μπέρδεψε γιατί λέει και για ψεκασμούς κλπ.απο όσο καταλαβαίνω υπάρχουν κάποιες αντιστάσεις η κάθε μία απο τις οποίες διαχειρίζεται ένα εύρος στροφών σύμφωνα με την γωνία της πεταλούδας.Αρα σε έμας  δεν θυμάμαι πάνε δυο ή τρια καλώδια στο TPS τα οποία δίνουν σήμα στην ηλεκτρονική ώστε να ρήχνει ανάλογο ρεύμα στα μπουζιά;;Δεν ξερω το πάω καλά;;
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B1%CF%82_%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B7%CF%82_%CF%80%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%8D%CE%B4%CE%B1%CF%82_%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B6%CE%B9%CE%BF%CF%8D
Υ.Γ: Ας πήγαινα μηχανολογία καλα να πάθω...

Αποσυνδεδεμένος panosp25

  • Global Moderator
  • VIP
  • *****
  • Μηνύματα: 748
    • Προφίλ
Κάπως έτσι Γιάννη λειτουργεί και το δικό μας TPS. Εδώ βέβαια μιλάει για ψεκασμό όπου εδώ εμπλέκεται η ηλεκτρονική και ρυθμίζει και την ποσότητα καυσιμου, αναλογία κλπ. Στη δική μας περίπτωση (3 καλώδια έχουμε) αυτό που μεταβάλεται, σύμφωνα με τη HONDA πάντα, είναι ο χρονισμός ανάφλεξης.

Αποσυνδεδεμένος sultan

  • Γνωστό μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 43
  • Never underestimate an old guy playing a strat!
    • Προφίλ
Γιάννη, παίζει κάνα κουτάκι μαύρο κάτω από τη σέλα του R που δεν έχεις εντοπίσει τι κάνει; μήπως δηλαδή τα R, S έχουν άλλου τύπου ηλεκτρονική από το PB1; Γιατί αν ήταν ψεκαστά ή έχουν εγκέφαλο με χάρτες και τέτοια, όλα ΟΚ. Με απλή ηλεκτρονική όμως και πηνία, πως εισέρχεται στο κύκλωμα ώστε να αλλάζει αβάνς, ρεύματα και τέτοια; πως παραμετροποιεί δηλαδή την ανάφλεξη..ένας ηλεκτρολόγος βρε παιδιά!


Panos25, καφεδάρα..
"Τα πάντα είναι ζήτημα αισθητικών επιλογών..."

Αποσυνδεδεμένος itom32

  • Administrator
  • Gold
  • *****
  • Μηνύματα: 4747
  • Eyes on the Stars
    • Προφίλ
Αρα στην περιπτωση μας, η ποσότητα καυσίμου και ποσότητα αέρα,είναι η ρύθμιση που μας έκανε ο μηχανικός ή τα χεράκια μας όσοι ασχολούνται μόνοι και με αυτά δεν έχει σχέση το TPS.
Ακη γνωρίζω πως η ηλεκτρονική των version R/S έχει τρία καλωδια παραπάνω απο αυτήν του PB1.Και μάλλον είναι αυτά που διαχειρίζονται τις αντιστάσεις του TPS.Δεν ξέρω αν το λέω σωστά.Για άλλο μαύρο κουτάκι που να έχει σχέση με ηλεκτρονική δεν γνωρίζω.
Επίσης απο όσα έχει αναφέρει ο φίλος Τeos ο οποίος λόγω αλλαγής τετράδας καρμπ με TPS,πλεξουδας και ηλεκτρονικής(απο version S FiiiT του 1996),είδε βελτίωση στην οικονομία καυσίμου.Το αν "ανεβάζει"γρηγορότερα γκάζι σε σχεση μα την παλιά τετράδα θα μας πει.

Αποσυνδεδεμένος panosp25

  • Global Moderator
  • VIP
  • *****
  • Μηνύματα: 748
    • Προφίλ
Γιάννη έτσι έιναi.
Εδώ η ηλεκτρονική του PB1.


Κι εδώ του VersionR.


Δεν χρειάζεται μαύρο κουτάκι. Ο εγκέφαλος της μοτοσυκλέτας είναι η ηλεκτρονική.
Η ηλεκτρονική μπορεί να αλλάξει και το χρονισμό. Avance το λένε οι μάστορες.

ΥΓ. Συγγνώμη για το γιαπωνέζικο σχέδιο του PB1. Εν καιρό ελθέτω κι αυτό.

Αποσυνδεδεμένος TEOS CB SF

  • VIP
  • *****
  • Μηνύματα: 973
  • οποιος φοβαται πεφτει και κοιμαται
    • Προφίλ
Καλά μιλάμε δεν παιζεστε.. έχω πάθει πλάκα .. καταρχήν να πω ότι όντως μετά από προσωπική εμπειρία όντως τα σχεδιαγράμματα είναι όπως τα περιγράφετε παραπάνω .. τώρα να σας αναφέρω ότι στην πράξη στην περίπτωση μου σίγουρα βελτίωσε την κατανάλωση κατά πολύ σε σχέση με πριν , ρεζέρβα γυρίζω στα 250 χλμ και αρκετές φορές σε ταξίδι χωρίς πολλά γκάζια έχω φτάσει 300 χλμ χωρίς να σβήσει ... Τώρα για το εάν αρπάζει καλύτερα δεν μπορώ να σας το πω με αξιοπιστία διότι πριν κάνω την αλλαγή είχα ένα πρόβλημα και το μηχανάκι στην ουσία μπουκωνε και δεν δούλευε σωστά για αρκετό καιρό .. πάντως με την αλλαγή είδα το μηχανάκι να ξαναζωντανεύει και να μπορεί να πιάνει τις ταχύτητες που έπιανε όταν ήμουνα αρκετά χρόνια νεότερος .. νομίζω ότι εάν το δοκιμάσει κάποιος από εσάς θα έχει πιο αξιόπιστη γνώμη .. 

Αποσυνδεδεμένος sultan

  • Γνωστό μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 43
  • Never underestimate an old guy playing a strat!
    • Προφίλ
Για κάποιον λόγο δεν μπορώ να δω τα σχεδιαγράμματα, όμως παραδέχομαι τις εμπεριστατωμένες απαντήσεις! Μπράβο ρε παιδιά!


Avance ή προπορεία ανάφλεξης το λένε και οι μηχανολόγοι! (φατσούλα χαμόγελο!) ούτε φατσούλες μπορώ να βάλω...Admin βοήθεια!
"Τα πάντα είναι ζήτημα αισθητικών επιλογών..."